Magyar család menni lakni India

-

Írj nekünk:

indiapass[kukuc]euromalabar[pont]com

-

YoWindow.com Forecast by yr.no

Like!

Indafotó képek

Indiai Rúpia Árfolyam

Friss topikok

Olvasóink

Locations of visitors to this page

Magyar Malévosok Madrasban

2013.02.03. 08:00 - Pere Viki

Címkék: utazás india repülő Malév

A mai nap sokak számára bizonyára szomorú, de egyben megannyi boldog percet fog feleleveníteni. Éppen ma egy éve, hogy a MALÉV 66 év után befejezte működését. Még magam is elérzékenyülök, ha arra a történetre gondolok, amikor az utolsó géppel felszállt a kapitány, Leposa Attila és lánya, Leposa Edina, mint elsőtiszt, majd a hölgy Charlie Nézz az ég felé című számát énekelte a rádióba.

MAH5720 Malév elköszönés Leposa Edinától by AIRportal.hu

Eltelt egy év és a volt malévosok talán még azóta sem ocsúdtak fel. Aki tehette szétszéledt a világban, hogy szeretett munkáját folytathassa valamilyen formában.

Mai bejegyzésünk két fiatalemberről szól, akik - talán nem meglepő - Indiában próbálják betölteni a Malév csőd okozta űrt, hiszen néhány hónapja az indiai metropolisz, Chennai (régi nevén Madras) István nevű lakóinak számát növelték kettővel :-) Velük beszélgettünk.

IndiaPass: Malév

Istvánék akcióban

Hogy érzitek ma (február 3-án) magatokat? Jól gondolom, hogy ez egy nehéz nap lesz?

A mai nap mindannyiunk szívebe es lelkébe belevésődött, mélységes fájdalom és elkeseredettség az, amit erzek, felfoghatatlan, és feldolgozhaztatlan a mai napig.

IndiaPass: Malév István, aki beszélt nekünk érzéseiről

Mennyi idő telt el, mire kaptatok munkát?

Az első 1-2 hónap azzal telt, hogy megpróbáltam elfogadni a megváltoztathatatlant, ami persze sok álmatlan éjszakába került, és közben új munka es más lehetőségek után nézni, mivel a repülőgép szerelés egy elég speciális szakma. Tudtam Magyarországon szinte lehetetlen állást találni. Az erre szakosodott internetes oldalakat kezdtem böngészni, ahol kifejezetten ilyen állásokat kínálnak szerte a világban. Azt azért tudni kell, hogy inkább szezonális munkára keresnek embereket, amikor éppen megnövekszik egy repülőgép karbantartó cég forgalma. Ilyenkor külsős emberekkel próbálják lefedni a kapacitást. Ezek általában 1-3 maximum, 6 hónapról szolnak. Viszont volt egy hirdetés, miszerint Indiába keresnek 1 éves futamidőre embereket. Így választottam Indiát, mert legalább van 1 évig biztos állásunk es nem a bizonytalanságban kell élni, hogy mi lesz a következő hónapban. Erre a munkára, 2 hónap után találtam rá, és felvételi elbeszélgetés után, újabb 14 hét következett, míg minden engedélyt elintézett cég a vízummal együtt.

IndiaPass: Malév Irány India

Nehéz volt a döntés, hogy Indiába gyertek?

A döntés nehéz volt, ugyanakkor nem volt más választásunk, ha dolgozni és élni is szerettünk volna.

IndiaPass: Malév És dolgoznak.

IndiaPass: Malév

Mindkettőtök kisgyermekes családapa. Hogy bírják? Emlékszem a kiköltözésetek előtt beszéltem egyikőtök párjával, mert akkor még úgy volt, hogy ők is jönnek. A jövőben tervezik a csatlakozást hozzátok?

A család és én is nehezen viseljük. Eleinte voltak is ebből konfliktusok, de szerencsére megpróbáljuk kezelni a kialakult helyzetet. A fő probléma, hogy csak 3 havonta 2 hét szabadságot kapunk, ami nagyon hosszú idő a család nélkül. Szerencsére a szüleink is támogatnak és segítenek mindenben, amiben tudnak.

Nem tervezzük, hogy követnének engem. Amikor ide jöttem felmértem a helyi viszonyokat és arra jutottam, hogy ezt itt egyedül kell végigcsinálnom. Teljesen más kultúra és persze higiéniás viszonyok. Nagyon nehéz lenne egy kisgyermekkel, de ezt talán te tudod a legjobban.

IndiaPass: Malév A Karácsonyt idén külön töltötték a fiúk a családtól.

Na és ti hogy bírjátok?

Eleinte nagyon nehezen viseltem, főleg az időeltolódás miatt, mert minden nap tartjuk a kapcsolatot a családdal interneten keresztül, es bizony elcsúsztak a napi megszokott dolgaink. Volt olyan gyakran, hogy itt hajnalodott és még mindig beszélgettünk, mert otthon meg csak este 10 óra volt. De mára már ezeket is tudjuk kezelni. És ami nekem sokat segít az itt eltöltött időben az az, hogy mindig csak egy hétre tervezek, hogy azt véghezvigyem, utána mar 1 héttel mindig kevesebb van. Próbálom becsapni az elmét. Kicsit vicces, de nálam működik.

IndiaPass: Malév Lehet, hogy amikor készült a kép, akkor is épp eltelt egy hét... talán ezért a kis mosoly :-)

IndiaPass: Malév

IndiaPass: Malév

Szakmailag mennyire más itt a helyzet? Milyen hátrányokat és előnyöket tudnátok felsorolni?

Szakmailag nagyon más a helyzet itt, mivel egy új típust vezettek be a légitársaságnál, nevezetesen a Dash 8 Q400 turbólégcsavaros repülőgépet. Nincs hozzá megfelelő tapasztalattal rendelkező szakmai gárdájuk, ezért van szükségük olyan szakemberekre, akik már dolgoztak ezen a típuson. Túlzás nélkül állíthatom, hogy a Malévnél egy magasan képzett, a világon bárhol elismerést kiváltó szakember gárdától váltak meg egyik napról a másikra. Ez több mint 200 repülőgép-szerelőt érint. Óriási vesztesége ez a magyar repülésnek és az országnak is egyaránt.

IndiaPass: Malév Még kékben...

IndiaPass: Malév ... már pirosban.

IndiaPass: Malév Istvánosan :-)

Nap mint nap meg kell küzdenünk a kihívásokkal, nincs megfelelő szerszám készlet, bár ezt a napokban pótolták, csak 6 hónapot kellett rá várni. Akadozik a szükséges alkatrész utánpótlás, mindenre órákat és napokat kell várni. Itt így természetes, ami nekünk nagy nehézségeket okoz, mert nem ehhez szoktunk hozzá a Malévnél. Persze ott sem volt minden tökéletes, de visszatekintve évtizedekkel előrébb tartott a szervezettség, mint itt. Más az emberi mentalitás, és ami az itteni felfogásból hiányzik, az a kreativitás, és az önálló, logikus gondolkodás. Talán ez teszi egyedivé a magyar embert és ezért mondják azt, hogy a jég hátán is megél, bárhol a világon.

IndiaPass: Malév Nem sietünk, ha álmosak vagyunk, alszunk...

IndiaPass: Malév

IndiaPass: Malév

Mi hiányzik Indiában?

Legfőképpen a család hiányzik és a tiszta környezet. Az, hogy nyugodtan sétálhassak egyet a városban, a kirakatokat nézegetve, és betérhessek akár csak egy kávéra vagy szendvicsre bármelyik üzletbe. Itt ez lehetetlen, sajnos.

IndiaPass: Malév Azért a chipsekben könnyebben megbízik az ember, igaz?

Tartjátok a kapcsolatot a régi kollégákkal?

Igen, szoktuk tartani a kapcsolatot a régi kollegákkal. Sajnos nem tudjuk mindenkivel, de próbálkozunk. Követjük egymás munkásságát, ki hol van éppen és mit csinál. Próbáljuk segíteni egymást, ha tudunk éppen valami munkalehetőségről. A közös múlt összeköt bennünket egy életre, barmin is mentünk keresztül, mindnyájunkban Malév szív dobog.

IndiaPass: Malév

Végül üzentek-e valamit nekik?

Azt üzenném a kollégáknak, hogy soha ne eresszük el egymás kezét, és emlékezzenek jó szívvel az együtt töltött évekre, mert a Malév volt, ami összehozott bennünket, a sok kihívással eltöltött napokra, a zrikákra, amiket egymás ellen elkövettünk, és büszke vagyok arra, hogy együtt dolgozhattunk, megtiszteltetés volt számomra, köszönöm MALÉV.

-------------------------------

Ez egy gyönyörű végszó volt. Nagyon köszönöm a fiúknak a válaszokat és a képeket. Főleg azért, mert éppen pénteken érkeztek haza, hogy végre családjukkal tölthessenek két hetet és így is szakítottak egy kis időt ránk.

Megtudtam Istvánéktól, hogy a mai napon (2013.02.03) délután a Hősök terén megemlékezést tartanak a volt malévosok. Kívánom, hogy érezzék jól magukat a résztvevők és dobogjon az a sok Malév szív együtt!

Sziasztok!

 

 

Előző bejegyzés                                                                 Következő bejegyzés

A bejegyzés trackback címe:

https://indiapass.blog.hu/api/trackback/id/tr155059664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

West Virginia 2013.02.03. 12:54:44

Az Indexnek van képe azzal a címmel lehozni az egy éves évforduló hírét, hogy ma egy éve dőlt be a 170 milliárdos csődtömeg. De tőlük megszokhattuk ezt a stílust. :( Azt is hozzá kéne tenniük, hogy évtizedek óta a mindenkori politikai "elit" a MALEV-ot (is) használták nyerészkedéshez. Mindent kiszipkáztak a cégből, mégsem mentették meg, amikor kellett volna. Kevés nyereséges állami légitársaság van a világon. De a politikusok csak a saját zsebük tömésével foglalkoznak.

M_R 2013.02.03. 13:06:47

Sajnos nem csak az egykori MALÉV dolgozóinak maradt az egyetlen lehetőség hogy elhagyják Tündérországot és máshol folytassák az életüket...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.03. 13:10:32

Végre van írni és olvasni tudó repülőgép-szerelő is Indiában :)

Kíváncsi vagyok, sikerül-e a "műszaki okokból" 2-3 órás késéssel induló gépek számát csökkenteniük.

teknoc erno 2013.02.03. 14:46:32

@Távmunkás: buta magyar :)

A London, vagy manchester Budapest járat is késik olykor 3-4 órát, de tudom Angliában sem tudnak írni-olvasni, ez csak a magyar nép kiváltsága és a tiéd.

micsoda? 2013.02.03. 15:18:10

A MALÉV nemzeti jelképünk volt. Soha nem bocsátom meg azoknak akik kivonták a világból. Hiába új címer, zászló, na meg a hivatali alkotmányozó asztal.
Nem baj, gondolják nagyjaink. Van épített hegy az Alföldön, új Kossuth tér Budapestnek, amit a vidéki ugyancsak ritkán fog látni, mert pénze nem lesz hozzá.

NIKI LAURA 2013.02.03. 16:10:22

Minek mentek Indibe,a Wizz tárt karokkal vár mindenkit.

Jó,nincs szarvkormány,és 20e eurot kell befizetni,de ez könnyen kiköhöghető a korábbi 1millkás kapitányi,illtve 700e FO fizuból!

Oszt löhet enni friss szendvicset.

Csabi. 2013.02.03. 16:12:20

azért nemzeti jelkép max csak annak volt aki ott dolgozott.

Káposztakukac 2013.02.03. 16:53:26

@West Virginia: jah, mert ezeknek a köröknek az érdekében állt a fejőstehenet levágni, mi? még véletlenül sem lehet elfogadni, hogy a cég egyszerűen életképtelen volt? ez nem egyes emberek hibája, hanem a körülményeké. viszont a csődnek kb. 10 évvel hamarabb be kellett volna következnie.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.03. 19:02:14

@teknoc erno: A késik olykor és az üzemszerűen 2-3 órát ülsz a gépben indulás előtt két különböző kategória...

Az írás-olvasással arra a közismert incidensre akartam utalni, amikor az inidai karbantartók a gépen csak azt csinálták meg, amiről kép volt a kézikönyvben, amiről csak szöveg, azt kihagyták. Végül a megoldás az volt, hogy minden egyes mondat mellé képet kaptak a kézikönyvükbe...

M_R 2013.02.03. 19:08:58

@Csabi.: Ja, mert a nemzeti színű zászló is csak annak nemzeti jelkép aki kezében tartja a zászlórudat.

WLaci 2013.02.03. 20:23:51

Szégyen, hogy jó szakemberek a családjuktól távol Ázsiában gályáznak a megélhetésért, mert a "nemzeti" kormány ennyire nemzeti valójában. Suttyó parasztok, akik minden valódi értéket elpusztítanak, a nemzet rombadöntői.

nutellás pacal (törölt) 2013.02.03. 20:24:45

Régen le kellett volna már állnia a Malévnak, kb a rendszerváltáskor. Semmi szükség nem volt rá, a dolgozók meg luxus fizetéseket kaptak.
Elhiszem, hogy valahol a világban szükség van állami légitársaságra, de nem Magyarországon és nem ilyen áron és módon.
Én személy szerint örülök, hogy megszűnt a Malév.

Az is felháborító, hogy primadonnáskodnak a volt Malévosok, hogy jaj, el kell menniük... hát másoknak is menni kell, de egy varrónőért, vagy bányászért nem megy a hiszti az országos sajtóban.

WLaci 2013.02.03. 20:40:47

@nutellás pacal: Te is egy narancsos vagy? Nézd már meg hogy melyik környező országnak nincs légitársasága! A románok meg már olasz belföldi járatokat üzemeltetnek. Az meg tipikus, hogy a varrónővel hasonlítasz össze jól képzett embereket. Az ilyen emberekkel vihetné valamire ez az ország. De hát a szakmai tudás gyanús a fideszes újkommunizmusban.

nutellás pacal (törölt) 2013.02.03. 21:29:23

@WLaci: Nem vagyok fideszes, sem semmilyen párti, hanem adófizető, akinek tele van a töke a Malévosok sivalkodásával.
Nem is értem, hogy aki a közpénzek értelmes felhasználását kéri számon, az miért lesz a te szemedben egyből szoci, narancsos, jobbikos...
Ha szerinted rendben van, hogy egy életképtelen céget tömnek az adónkból, akkor te nem fideszes vagy szoci vagy, hanem hülye.

Leszarom, hogy melyik környező országnak van vagy nincs "nemzeti" légitársasága. Nem a román és lengyel, vagy szerb fizette a Malévosokat, hanem az én adómból halmozták a veszteséget. Ha valamelyik környező ország olyan ostoba, hogy egy százmilliárdokat bukó céget akar, az fizesse, legyen veszteséges külföldön.
A Fidesz is hibás ebben, mert már az első kormányuk alatt le kellett volna húzni a rolót.
De pont nekik a NEMZETI légitársaság egy jó hívószó, mert ami nemzeti, az nem baj, ha veszteséges, pénztemető.
Érdekes a nagy nemzeti légitársaság

A jó repülős szakemberek meg nem tudom miért sírtak, kapnak munkát bárhol a világban. Fizessék ott őket, ahol nem veszteséget termelnek. Piaci alapon nem államszocialista csökevény vállalat dolgozójaként.
A szakmai tudást megfizeti a piac. Nagyszerű. Ha Magyarországon ilyen jellegű szakmára nincs szükség, akkor csak a dolgozók luxus életvitelének biztosításáért nem kellett volna évtizedeken át fenntartani egy óriási veszteségekkel működő, adóforintok ezermilliárjait elbaszó céget.

Nagyon örülök, hogy Indiában, Kínában, akárhol végre piaci viszonyok között keresnek jól a szerelők pilóták, sztyuvik. A lényeg, hogy nem az én adóforintjaimból fizetik őket és végre nincs Malév! Végre levágták a szent tehenet! Előbb kellett volna.

nutellás pacal (törölt) 2013.02.03. 21:38:40

@WLaci: idióta vagy, pont a fidesz is megtartotta állami kézben a malévot az első Orbán-kormány alatt... mert nemzeti...
mindegy, hogy pénztemető, de nemzeti és magyar

most végre annyira nyakig ért a kaki, hogy nem lehetett már mást csinálni, bezárták, közben megy a hiszti, hogy jaj, külföldre kell menni a dolgozóknak...

ez az Ázsiában gályáznak a családjuktól távol a megélhetésért egy annyira ócska szöveg:
1. szeretnél te annyiért gályázni, mint ők...
2. mindenki más is a családjának a megélhetéséért "gályázik"
3. mások is dolgoznak külföldön
4. eddig luxus jövedelmet tettek zsebre a Malév dolgozók, most is nagyon jól keresnek az új helyeiken, de végre nem a magyar adófizetők pénzét nyelik

hát ennyi
nem látok semmi problémát itt, egyedül annyit, hogy nem 1990-ben csukták be a Malévot és sok ezermilliárdba került ez a bohóckodás
a Malév nem nemzeti légitársaság, hanem egy életképtelen cég volt, kolonc, fostalicska

sokasebi · http://pacifictime.blog.hu/ 2013.02.04. 00:27:12

A cikkből sajnos nem derült, ki, hogy mit dolgoznak. Ha jól sejtem szerelők, de akkor miért van rajtuk 4 csík?

mizie 2013.02.04. 00:40:45

Tényleg szomorú olvasni valahol ezeket a sztorikat, de a Malév miért más mint az utóbbi 1-2 évben egymás után bezáró vagy tönkremenő itthoni cégek vagy gyárak?

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2013.02.04. 00:43:37

@nutellás pacal: Az évi 2 millió túrista akik a malévval repültek magyarisztánba majd fizettek mindenért és így a gazdaság és az állam is hatalmasat kaszált csak éppen ezt a tételt nem számolják hozzá a malév bevételehez. Most mekkora bevétltől esett el az ország csak emiatt.
Kb 6000 ember vesztette el az állását a malév bezárásával, nagyrészüknek most sincs munkája, a te meg az én adódból fizették a segélyeket nekik. Kb 1000 vállalkozás csökkentette a létszámát jelentősen mert beszállítói voltak a malévnak, ez további sok ezer embert jelent.

nutellás pacal (törölt) 2013.02.04. 00:57:27

@kgl: pubikám, sehol a világon nem számolják hozzá a cég mérlegéhez a járulékos hasznot
azok a turisták máshogy is jöhetnek, a Malév nem egy kizárólagos légitársaság

ha a Máv-ról beszélnél, akkor érteném, hogy hiába veszteséges, akkor is szükség van vasútra valamilyen formában, mert egy mással nem helyettesíthető szolgáltatás
a repülés nem ilyen, ha látnak benne fantáziát, jöhetnek más légitársaságok

az érvelésed alapján kb az összes veszteséges rendszerváltás előtti vállalatot fenn kellene tartani, hogy hátha valami huszadik áttételen keresztül hoznak pár turistát az országnak

nagyon gyenge érv a sok-sok százmilliárd forint veszteséget felhalmozó Malév védelmében, hogy jött pár turista velük
jönnek azok más, nyereséges társaságokkal is, ha akarnak

az én adómból ne fizessék pár ezer Malévos luxus fizetését, köszi
aki akar, az talál munkát, ahogy más munkanélküliekre rá se köpnek, most a malévosok is ennyit érdemelnének

@mizie: a Malév a "nemzeti" légitársaság
a fasisztáknak ez kell, hogy nemzeti legyen... az mindegy, hoyg olasztól oroszig már mindenki volt tulajdonosa... akkor is nemzeti nekik
részemről mérhetetlenül örülük a bezárásának, mert ez mutatja, hogy olyan fél évszázados pénznyelő szent teheneket is le lehet vágni, amiket mindenki érinthetetlennek gondolt

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2013.02.04. 01:20:03

@nutellás pacal: Pubikám! Hatalmas csőlátásod van. Csak azt szajkózod állandóan, hogy hatalmas fizetések meg ne az én adómból fizessék. Akkor hogyan magyarázod például azt meg, hogy a kormány miért költ sok száz milliárdot fociakadémiára, a te adódból amikor hatalmas fizetéseket kapnak a focisták?

$pi$ 2013.02.04. 07:51:23

@kgl: "miért költ sok száz milliárdot fociakadémiára"

Nem költ sok száz milliárdot fociakadémiára. Az éves költségvetésük 300 millió, persze szerintem az is túl sok, de a "sok száz milliárd" az egyszerűen arcátlan hazugság.

Peetee 2013.02.04. 09:31:28

@NIKI LAURA: Rosszindulatból 5ös, gratulálok bunkó!

Hypofx 2013.02.04. 09:36:08

Aztán Nutella ( ez mondjuk szine alapján szimbolizálja is amilyen lehetsz)

Szóval honnan vagy ennyire jól értesült, hogy mikor kellett volna bedőlnie illetve a luxusfizetésekről??? ECHO TV? HIR TV? esetleg valami polgári körben hallottad? Te mély magyar de ne aggodj amivé tettétek ezt az országot ( ide tartozik az mszp, fidesz, mdf, szdsz és a többi Jobbiko meg a kukába) szóval lassan már csak ti lesztek ebben az országban meg is érdemlitek hogy az egész gémeskutas, nagymagyarturulos ország alátok rohadjon!!!!!!

MacChicken (törölt) 2013.02.04. 09:48:54

Az rendben van, hogy a Magyarorszagra erkezett turistak kolteseit nem szamoljak hozza a Malev beveteleihez, de nem szamoltak hozza azt sem, hogy az LRI azert volt kogazdag, mert a Malev mukodott. A kulfoldi befektetok nem azert kapkodtak annyira a repter uzemeltetese utan, mert az veszteseget termelt. A Malev bedolesevel persze a reprter is fosba lepett, mert a Ryanair es a Wizzair - es sorolhatnam meg a diszkont legitarsasagokat - nem fognak olyan osszegeket fizetni a foldi kiszolgalasert, mint amennyit a Malevtol lehetett lenyulni. A Malevet nem kellett volna bedonteni, hanem nyeresegesse kellett volna tenni. Ahogy a Ryanair kiharcolta, a Malev is kiharcolhatta volna az olcso kiszolgalast, meg kellett volna szuntetni a foldi koloncot - kezdve a Lurdy hazas irodaval -, internetes helyfoglallast es repjegy vasarlast kizarolagossa tenni, Malev dolgozok csalados ingyen repkedeset megszuntetni. Nem kellett volna nagy energiat raforditani, csak annyit, amennyit barmely allami vallalatnal meg kellene tenni. De ezek a lepesek tul sok erdeket sertenek, igy soha egy kormany sem fogja meglepni es az elozoekre fo mutogatni amikor egy-egy szent tehen osszeroskad. Abban az allapotaban amilyenben volt a Malev tavaly ev elejen, meg kellett, hogy szunjon. Egy idoben szinte csak veluk repkedtem. Mas legitarsasagnal mar reges-regen internetes jegyek voltak, de a Malevhez meg fel-egy oraval korabban kellett kimennem, hogy a repteri irodaban harom holgy kinyomtassa a repjegyemet. Ok pl. minek kellettek?
Egy olyan strategiai helyszinen, mint Budapest, kelet es nyugat hataran igenis lehetne nyereseges egy nagy nemzeti legitarsasag. Sok emberrel talalkoztam akik csak azert repultek Budapestre nyugatrol, mert olcsobban jutottak el Azsiaba vagy akar Amerikaba, mint ha mashonnan indultak volna Europabol. Ezt ki kellett volna hasznalni, de persze magyarisztanban ezt nem lehet, mert ami allami, annak el kell tartania egy rakat politikus csaladtagot es sokszaz semmire nem hasznalhato koloncot is.

nutellás pacal (törölt) 2013.02.04. 11:13:38

@kgl: Ez a legszebb, amikor igazolni akarsz egy pénznyelő vállalatot, az állami pénzből élősködést, akkor belecsúszol abba a hülye érvelésbe, hogy a fociakadémiákra is elköltenek pár százmilliót, akkor a Malévre is lehetett volna százmilliárdokat költeni.
Csak a kedvedért leírom, hogy utálom a focit, semmi szükség a támogatására, le a fociakadémiákkal, fúj, remélem a következő kormány megszünteti őket. DE a Malév létét ez sem igazolja.
Végre eltűnt a süllyesztőben, adjuk hálát ezért. Előbb kellett volna vagy 20 évvel.

@Hypofx: nem vagyok mélymagyar, pont azok a fasiszta, soviniszta, turulos majmok akik azzal az indokkal akarnak egy sok százmilliárdot elcsesző céget fenntartani, hogy az nemzeti, magyar légitársaság...

szóval a turulos pont te vagy, aki ilyen nemzeti alapon nézi az állami cégeket, közben nem érdekel, hogy mennyit húznak ki a zsebedből, amíg a gépeken magyar zászló van

csak a kedvedért közlöm, hogy multinak dolgozok be s itt teljesítménykényszer van, ha nem gazdaságos valami, akkor azt két perc alatt megszüntetik, mi nem baszunk el állami pénzeket a veszteség termelésére

majd akkor csináljanak légitársaságot, ha azt piaci alapon lehet üzemeltetni
az én adómból ne nemzetieskedjenek, ne legyen magyar légitársaság

Echo és hírtv-t nem nézek... bocs

nutellás pacal (törölt) 2013.02.04. 11:17:07

@MacChicken: pont ezért nem kellett a Malév, mert a menedzsmenttől a légiutas kísérőkig mindenki valakinek a valakije, felesége, szeretője volt...
a Malév egy rakás kaki volt valljuk be
attól, hogy magyar, még nem lesz jó valami

bb_bugger 2013.02.07. 10:05:35

@NIKI LAURA: remelem nem mindenki annyira vilagos, mint te kedves Laura!
Szerelokrol szol a cikk, nem havi egymillas CPT-rol, havi 700 ezres FO-rol...

bb_bugger 2013.02.07. 10:09:36

@nutellás pacal: ezzel az erovel az egesz orszagot meg lehetne szuntetni! Ebben az orszagban mindenki mindenkinek a valakije, valamije!
(reszemrol meg kikerem magamnak ezt altalanosito allitasodat!)

bb_bugger 2013.02.07. 10:13:59

@MacChicken:
"Malev dolgozok csalados ingyen repkedeset megszuntetni."

Ez neked miert is faj? Te fizettel erte? A "nemzet" fizetett erte a "nep" verejtekkel megtermelt adoforintjaibol?
(Ezt a "dolgozoi kedvezmenyt" szabadjegynek hivjak. A vilag osszes hagyomanyos legitarsasaga nyujtja munkavallaloinak. Lenyege: csak akkor utazol, ha van szabad hely az adott gepen, emellett fizeted az osszes adot, illeteket!)

MacChicken (törölt) 2013.02.07. 10:32:54

@bb_bugger: Nekem ugyan nem faj. Mar nem repkednek.
Mondjuk azert azon vitatkoznek, hogy ki fizetett es mit. A volt Malevosok egy resze hajlamos azt hinni, hogy elvettek toluk valamit, ami az o tulajdonukat kepezte. Igen nagy osszeggel - kozvetve es kozvetlenul - en is hozzajarultam a Malev mukodesehez. A bovebb csaladban van 4 volt Malevos dolgozo, lattam nagyjabol mi folyik annal a cegnel. Az ingyen repkedes csak egy kicsi tetel volt a sok kidobalt osszeg kozott.
De ez mar lenyegtelen is, a Malev elszallt, a rakoltott adoforintok megmaradnak. Majd ellopjak mashogy. De hangsulyozom, nekem nem faj az ingyen repkedes, kar volt kiragadni a tobbi dolog kozul.

bb_bugger 2013.02.07. 10:45:53

@MacChicken: en csak a ""Malev dolgozok csalados ingyen repkedese" -rol beszeltem.
Nekem megis ugy tunik nagyon faj neked, mert a jelek szerint nem sikerult megertened irasomat a szabadjegyrol...!

MacChicken (törölt) 2013.02.07. 10:59:14

@bb_bugger: En ertem az irasodat a szabadjegyrol. Hasogatod a szorszalat, itt inkabb neked faj valami, nem nekem. Faj, hogy mar nincsen ingyenes repules, es otthon kell ulni.
Tegyuk fel, hogy egy gep felig van utasokkal, a tobbi hely szabad. A masik felet megtoltjuk a legitarsasag dolgozoival. A gep ugyanannyiert repul el X-bol Y-ba, mint ha csak felig lett volna? Ha igy lenne, akkor az ures helyeket az utolso napokban ingyen adnak a legitarsasagok. A diszkont legitarsasagoknal nincs ingyen utazas a dolgozoknak sem. Minden kilo szamit ha jol tudom. Egyebkent tenyleg minimalis koltseg, es legyen neked igazad: repkedjenek ingyen a dolgozok. Csak minden mas legyen a helyen es rendben, ne kelljen tamogatni a mukodeskeptelen ceget milliardokkal.
Hagyjuk ezt a dolgot. Ha csak ennyi lett volna, akkor a Malev meg ma is repulne es mindenki boldog lenne. Nekem nem kellene atszallnom, hogy eljussak a munkahelyemre, neked lenne ingyen jegyed, es mind a ketten jobban ereznenk magunkat, valoszinuleg nem ernel ennyire ra kotozkodni olyasmin, amin nincs ertelme, mert csak rabolod az idomet.

bb_bugger 2013.02.07. 11:01:33

@MacChicken: szep es okos vagy! Ja, es igazad is van! :)

MacChicken (törölt) 2013.02.07. 11:25:26

@bb_bugger: Mondj inkabb valami ujat! Ezt mar tudtam eddig is. :)
Ha tehetnem kiszednem az ingyen repuleseteket a kommentembol, de nem tehetem. Magyarazd meg inkabb a tobbi penzszorast, a vizfejet, az egyeb kivaltsagokat, a romhalmazra uj flottak vasarlasat. Vagy azt sem az adofizetok alltak, hanem a Malev dolgozok?
Nem faj, hogy ingyen repultek a Malevosok, mert ha meg ma is tehetnek, akkor en is Malevval repulnek legtobbszor. Az faj, hogy nem ertitek meg azt, hogy a kommunizmusnak vege, nem tied a gyar. Meg az, hogy egy jo rakat emberbol kihuztak a jegyek arat, amikor mar tudtak, hogy ossze fog dolni az egesz koceraj - nem tolem, de ismerek olyat aki meg az utolso napokban vasarolt fel evre elore jegyeket.

bb_bugger 2013.02.07. 11:41:21

@MacChicken: Ha irasod tobbi reszevel lett volna gondom, arra is valaszoltam volna...

Mmj Drtmmj 2013.02.10. 13:48:04

sziasztok !

A legmegindítóbb beszámoló a Tiétek! Érthetetlen számomra,hogy ilyen ritka és keresett,valamint komoly felkészültséget igénylő szakmában,miért nem európai repülőtereken találtatok állást????????
Hogyan lehetséges,hogy Indiába kellett mennetek dolgozni??Talán a Malévnak volt avitt flottája??Nem értem!
Hősök vagytok!
Család nélkül nagyon nehéz lehet! Miért lehetetlen kivinni a családot?

paparambo 2013.02.10. 22:34:38

Kedves Mindenki ! Talán az a legjobb, ha én is megszólalok ebben a civakodásban. Közel 10 évet dolgoztam repülőgép szerelőként a Malév RÜOn azaz repülőgép üzemeltetési osztályon, a starton ahogyan mi neveztük. Az érkező gépek kiszolgálását végeztük, és a hibajavításokat. A varronői foglalkozas is nagyon fontos munka, különben milyen lenne ruha nélkül élni, és minden elismerésem az övék, igazából minden foglalkozás nagyon fontos és értékes. Nekünk annyi volt a dolgunk , hogy ha hibával érkezett egy repülőgép volt kb 10-15 perced, hogy felmérd mi okozza a hibát, mit kell cserélned, és hogyan tudod a gépet mihamarabb újra üzembe helyezni, és ezt az aláirásoddal nyomatékosítani, hogy a gép biztonságos és újra repülhet. Az álomfizetésemből én is adóztam közel a felét, amit ugye mint egy kedves hozzászóló megemlít valoszínűleg a Malévre költötték. Aki ott dolgozott mindenki be volt jelentve, és mindenki adózott, nem voltak sötét foltok a bérszámfejtésben, ez sok munkahelyre nem mondható el . A 10 év alatt egyetlen egy szabad jegyet nem használtam fel, valószínűleg azért mert az álomfizetésem nem tette lehetővé, hogy külföldön nyaraljak , de lehetséges én csináltam rosszul valamit. Egyébként a fizetésünk nem volt sokkal több , mint egy BKV buszvezetőé, ami megint csak fontos hivatás. Arról viszont senki nem beszél , hogy mennyi penzt tudtak kivenni, megforgatni a Malév segítségével. Lehetséges , hogy beletettek néhány miliárd adófizetői forintot, de abban biztos vagyok , hogy sokkal többet vettek ki belőle. Bár ezt bizonyítani nem tudom, de eddig az ellenkezőjét sem bizonyította soha senki, csak azt szajkózták mennyire volt veszteséges. A veszteség pedig óriási, és nem csak a volt dolgozóknak, hanem az egész országnak, a Malév egy jol eladható márka volt európában, számtalan díjat nyert az utaztatás terén, ami a fapadosokról nem mondható el. És mi nem siránkozunk, hanem emelt fővel viseljük a sorsunk, és próbálunk tovább élni a családunk nélkül is, mert mi komolyan egy nagy család voltunk, de ez sokak számára érthetetlen, mert ők nem tartoztak oda, és nem érzik azt , hogy mi mit vesztettünk, kívánom nekik, hogy egyszer olyan munkahelyen dolgozhassanak, amire ugy tudnak tekinteni, mint a saját családjukra.

paparambo 2013.02.10. 22:44:13

@Mmj Drtmmj: azért nem európai reptereken találtunk munkát, mert álltalában csak idény jellegű munkákra van igény, minden társaság rendelkezik a saját megfelelő állományával, viszont ha megnövekszik a forgalom, nyáron linera, télen hangárkarbantartásra, akkor van szükségük több emberre és ezt így oldják meg , hogy külsősöket alkalmaznak, 1-2-3 vagy jobb esetben 6 hónapra de ez ritka. Viszont Indiában 1 évet ajánlottak ami azért biztosabb megélhetés, mint a néhány hónap. A család kérdésedre a válaszom , nem europai embernek valo hely, kisgyerekkel , a higienias viszonyok, a sok betegseg, malaria a szunyogok miatt, nem tennem ki a családom ilyen veszélyeknek, aki kívancsi rá vakációzni , érdekességnek nem rossz , de folyamatosan kinnt élni, arra nem való. Ha bármilyen kérdésed lenne még ezzel kapcsolatban, szívesen állok rendelkezesedre. Minden jót kívánok

paparambo 2013.02.10. 22:52:50

@sokasebi: Azért van 4 csíkunk, mert itt is rangsor van , mint a pilótáknál, 2 csík egyszerű légijármű szerelő aki kijött az iskolából és még nincs szakmai tapasztalata, és tipusvizsgája. 3 csík minősítő szerelő, minden jogosítása megvan , és gyakorlati tapasztalata, de még nem tölt be vezető pozíciót. 4 csík vezető szerelő, megfelelő szakmai tapasztalattal, és tipusjogosítással, ő irányítja és hangolja össze a többi szerelő munkáját. Remélem kielégítő volt a válaszom, minde jót kívánok.