Magyar család menni lakni India

Indiai Rúpia Árfolyam

Friss topikok

Olvasóink

Locations of visitors to this page

Egy kalandos hazaút 1.

2012.04.19. 12:10 - Pere Viki

Címkék: utazás india repülő készülődés

Április 1-én hazajöttünk majdnem két hónapra. Bolondok napjához híven gyönyörűre sikeredett a sztori...

IndiaPass: Hazaút Utazunk

Készülődés

Kezdjük ott, hogy az utóbbi időben nem unatkoztunk, ahogy azt a Facebook oldalunkon láthattátok. Volt 2 alkalommal magyar vendégünk is, illetve mi is vendégeskedtünk Chennaiban egy magyar fiúnál... Majd ezekről a történetekről is beszámolok idővel, mert megint sok érdekes élménnyel, sztorival lettünk gazdagabbak.

Szóval nem unatkoztunk és akármennyire is vártam már, hogy hazajöhessek egy kicsit, valahogy eszem ágában nem volt elkezdeni készülődni, pakolni, szervezkedni. Pedig 10 hónap után azért volt, illetve lett volna mit átgondolni: mi maradjon, mi jöjjön haza...

Kezdjük valahol március 30-án pénteken, amikor átjött néhány barátunk elbúcsúztatni bennünket. Némi alkohol kíséretében hajnalig tartott a házidizsi. Mondanom sem kell, hogy a másnapot kellően megalapozta mindez.

31-én szombaton Lacinak még nagyon el kellett mennie wakeboardozni reggel (csak ő tudja lehúzni a hajót a tengerre). Mire ő hazaért, szinte indulhattunk is a mikor máskor megrendezett ovis évzáróra, ami egy laza 4 órás műsor volt (16:00-tól), majd vacsora követte... erről is majd részletesen írok.

A műsor közben jutott eszünkbe, hogy basszus az indiai jogosítványainkat is át kell még vennünk, meg kéne egy bőröndöt vennünk, hogy minden beférjen, amit haza akarunk hozni, hiszen kifele 1 bőrönddel és 2 hátizsákkal mentünk. Meg alapvetően nem ártana elkezdeni összepakolni sem...

Laci ezért otthagyta az évzárót egy kis időre, hogy elmenjen a jogsikért, majd az egész végén elrongyoltunk a Big Bazaar-ba, ami egy bevásárlóközpontocska és beszereztünk egy szép piros bőröndöt. Ja azt nem említettem még, hogy a világutazó bringás nászutas pár hál' Istennek még mindig velünk volt, és támogatott bennünket mindenféle szinten.

Például amíg én Zitával bőröndre vadásztam és Laci is elszaladt még valamit megnézni, Jojó és Árpi a kocsiban maradtak, ami kicsit tilosban akadályozta éppen a forgalmat. Mikor Laci visszaért a rendőrbácsi felvilágosította, hogy ez így nem annyira jó. Árpi meg mesélte Lacinak, hogy a rendőr miután nem volt ott a sofőr beszállt hozzájuk és arrébbállt az autóval, hogy az ne akadályozza a forgalmat tovább. Büntetésről szó sem esett.

Miután úgy éreztük, hogy amit eddig nem sikerült elintézni, azt már nem is fog sikerülni, elhagytuk Trivandrum városát és hazafelé vettük az irányt.

Otthon, mint az őrült pakolni kezdtem. Laci még az autókat és motorokat rendezgette. Idővel rá kellett jöjjek, hogy a vákuumzsák porszívó nélkül kevésbé hatékony, de azért megpróbáltuk kipasszírozni a levegőt, amennyire csak lehetett. Én relatíve sok ruhát elhoztam, Laci kb 2 pólót, meg alsónadrágot... ja meg azt a valag zoknit, amit kihozott magával, de egyszer sem vette fel. Jojóval nem olyan könnyű a helyzet, mert ami itthon maradt, azt nagyrészt kinőtte, úgyhogy neki is hoztunk több ruhát haza.

IndiaPass: Hazaút Hajnal 2-kor valahogy így álltunk

Egy egész bőröndöt megtöltöttünk mindenféle szuvenírekkel, de még így is olyan kevésnek tűnik, amit hoztunk másoknak. Leginkább szüleinknek hoztunk "nagyobb" mennyiséget például ayurvédikus szerekből, hátha nekik is bejön.

A gép reggel 5-kor indult, úgyhogy szegény Santosht, aki kivitt minket már 2-re odarendeltük, persze nem indultunk el időben... Alapból templomfesztivál volt megint, amin Santosh tevékenyen részt vesz mindig és még beteg is volt szerencsétlen...

Valahogy nagy nehezen csak befejeztük a pakolást. Elbúcsúztunk Zitától és Árpitól, akik még pár napot ott töltöttek nálunk az eljövetelünk után. Cserébe viszont elvégezték a piszkos munkát helyettünk, amit ezúton is nagyon-nagyon köszönünk! 3:19-kor indultunk el...

IndiaPass: Hazaút Búcsú Zitától és Árpitól

Trivandrum-Doha

3:40 körül értünk ki a reptérre... international flight... 3 órával előtte kint kell lenni. Mindegy, ebből nem volt gond, viszont ahogy megérkeztünk az egyetlen dolog, amit napokkal előtte összeraktam, a repjegy, útlevél, kitöltött kilépőpapír csomag hirtelen nem volt meg... de csak az ijedtség volt nagy, mert ennyire azért mégsem voltunk szerencsétlenek. Megtaláltuk valamelyik kézipoggyászban hamar. Az szép lett volna, ha otthon hagyjuk.... De nem, itt még nem fenyegetett komolyabban a repülőgép lekésésének veszélye... de ami késik ugye...

Meglepődve tapasztaltuk, hogy végre működik a fóliázógép, amelyet 100 rúpiáért (450 Ft) lehet igénybe venni, de voltam akkora hülye, hogy azt mondtam, hogy minek, hát csak Dohán megy keresztül a csomag, ott meg nem fogják bántani... ki tudta akkor még, hogy mi vár ránk. Szóval kihagytuk a fóliát.

Check in előtt a feladott bőröndöket át kell világíttatni, ami után kapnak a bőröndök, illetve azok zárai egy virító biztonsági matricát. Ha felbontják, az látszik. Ezután járultunk a check in pulthoz. Kicsit izgultunk, mert 10 hónapja nincs mérleg a háztarásunkban, úgyhogy nem tudtuk biztosan, hogy beleférünk-e a fejenként 23 kilóba.

IndiaPass: Hazaút 69 a megengedett, de ezután még belegyömöszöltünk azért némi cuccot a kézipoggyászból... úgy is belefért a 69-be.

Ezt sikerült abszolválni, de az új 7 kilós kézipoggyász korlátozást nem annyira, mivel tele voltunk hivatalos papírokkal például, ami alapból jó nehéz. Na akkor rikító biztonsági matrica feltép, hivatalos papírok gondolkodás nélküli átpakolása a feladandó bőröndbe megtörtént. Újra átvilágítás, új matrica... Ez is megvolt.

Megkaptuk a beszállókártyákat a Trivandum-Doha és a Doha-Budapest járatra is. Még jó, hogy Laci tüzetesebben megvizsgálta őket, mert egyikünkét elcserélték valaki máséval :-)

Ezután jött az immigration pult (ez a Bevándorlási Hivatal pultja). Mivel ekkorra már a boarding (beszállás) szócska villogott a dohai járat mellett a kijelzőkön, ezért rutinosan a Business Class és egyéb kivételezettek sorába álltunk be.

Mivel a vízumhosszabbításunk 5 hónap alatt nem érkezett meg, ezért átmenetileg könnyes búcsút vettünk a tartózkodási engedélyünktől, de a "hivatal"-ban a bácsik szeretettel várják Lacit majd a visszaérkezésünkkor egy újabb menetre.

Ezután jön a security check, ahol már úgy rángattak végig bennünket, mert a gép már lassan indult volna. Persze a kézipoggyászunkban azért át kellett nézniük a gyanús kábelközegeket, melyek a kültéri háttértárainkhoz tartoztak. Amíg ezt boncolgattuk Jojó valahogy máris a pult mögött termett és vizsgálgatta a személyzettel a többiek csomagjait a röntgengépnél.

Abbéli reményeink, hogy majd egy kávét azért iszunk még a tranzitban, és megnézegetjük a duty free kínálatot szertefoszlottak, hiszen tereltek azonnal a gépbe. Mivel a on-line check in lehetőséget nem vettük igénybe, ezért nem kaptunk egymás mellett helyet, de végül elintézték, hogy Jojó mellettem ült, Lacitól meg csak a folyosó választott el bennünket. Szegény itt szembesült, hogy drága repjegy ide-oda a Qatar egy ázsiai légitársaság... a méretek is ehhez igazodnak, azaz a lába remekül ékelődött az előtte ülő széké és a sajátja közé.

IndiaPass: Hazaút Szegény épp végigért, de a finom reggeli kárpótolta.

Az ukrán Aerosvit amellett, hogy lényegesen olcsóbb nagyobb helyet kínál az utasoknak, nem beszélve arról, hogy nincs (legalábbis amikor mi mentünk nem volt) tele. De az, hogy a Qatarral csak egyszer kell átszállni Dohában szemben az olcsóbb megoldás 3 átszállásával szinte mindent megér... gondoltuk.

A Qatar járatain is minden utasnak van saját interaktív szórakoztatócentruma, ami az előtte ülő utas háttámlájába integrált képernyőben testesül meg. Ezen keresztül választhatunk magunknak filmet, zenét, játékot. Nagyban megkönnyíti a gyerekkel való utazást ez a rendszer. Főleg, hogy Jojó kedvenc bollywoodi filmje a Ra.One is elérhető volt... kétszer nézte meg csak Doháig :-). A mellette ülő indiai férfival pedig néha megbeszélték a részeteket.

IndiaPass: Hazaút A Ra.One mindent visz mostanában :-)

Én alapból kedvelem a repülős ételeket. A Qatarnál is jó volt az ellátás. Én indiai típusú reggelit választottam. Először megpróbáltam késsel villával elfogyasztani, de aztán rájöttem, hogy ez egy hülyeség... indiait nem lehet késsel villával enni, úgyhogy folytattam kézzel. Fini volt, de az étkezés fénypontja a kis zsömle volt számomra... igazi zsömle :-) véééégre. Ja és itt még járt a mangólé az ételhez.

IndiaPass: Hazaút Mekka

Mivel az utasok egy része muszlim, ezért folyamatosan tájékoztatnak bennünket képekben Mekka hollétéről (irány és távolság), ha éppen eljönne az idő. akkor tudja az ember, hogy merre is forduljon.

IndiaPass: Hazaút Dosa és sambar a fő attrakció, pici raita szerű szósz, gyümölcsök curddel, fincsi zsemle hozzá vaj és lekvár, egy muffin és mangólé.

IndiaPass: Hazaút Jojó omlettet kért. Az is jól nézett ki, és a körítés ugyanaz volt, mint az én tálcámon.

Igazából nem nagyon figyeltük, hogy mennyivel később indult a gép, de Dohához közeledvén egyre aggasztóbbá váltak az adatok a real time térképeken, ugyanis a Doha-Budapest járat 7:40-kor indult, a térkép szerint pedig, amikor elkezdtem figyelni 7:20-ra érkeztünk volna. Ez az adat az idő múlásával csak rosszabb lett. Végül 7:26-kor értünk földet és a gépet 9 perccel a budapesti gép indulása előtt hagytuk el.

IndiaPass: Hazaút Short transfer mi? Hát ez valóban egy short transfer lesz...

Hogy mi történt ezután? Azt egy következő posztból tudhatjátok meg.

Előző bejegyzés                                                                 Következő bejegyzés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.a 2012.04.20. 10:52:12

Szia Viki!

Kicsit előrébb vittem a repülésetek során felmerült problémákra vonatkozó panasz intézését a légitársaságnál. Most már a központ is megkapta a budapesti képviselettől közvetlenül a levelet. Értesítenek, ha valami új információjuk van.

Arra felhívtam a figyelmüket, hogy kedvező kompenzáció esetén megemlíted a blogodban :)

Petya

chinnu 2012.04.26. 08:01:05

Ooo, sziasztok itthon! Miota nem hasznalom a facebookot, lemaradok sokmindenrol.. ;-) remelem a vicces - enyem is hasonloan alakult - hazaut ellenere minden rendben illetve titkon vagyom ra, hogy visszafele beferjek a poggyaszotokba. :-D
Kellemes itthonletet, varom a lehetoseget a szemelyes talalkozora.
Sziasztok
Reka

chinnu 2012.04.26. 08:01:56

Kellemes itthonletet, varom a lehetoseget a szemelyes talalkozora.
Sziasztok
Reka

chinnu 2012.04.26. 08:14:28

csak egyszer akartam, bocsanat ;-)