Éppen a Trivandrumot és Chennait összekötő Ananthapuri Expresszen ülünk, pontosabban fekszünk. Mindenki alszik, nekem nem megy, úgyhogy a sok szervezkedés miatt kissé hanyagolt blog most kap egy kis törődést.
Március 3-án szombaton tartották Jojó ovijában az év utolsó szülőijét. A menetrend ugyanaz volt, mint az első és második alkalommal. Bizonyítványosztás, szülői, a gyerekek műsora.
Fogadóóra
Ezúttal sikerült jóval a megadott idő előtt megérkeznünk az ovihoz, úgyhogy a műsor előtt mehettünk is a tanár nénihez beszélgetni. Gyorsan átnéztük Jojó bizijét (majd alább kivesézzük), majd megvitattuk az egyetlen gyenge pontot, amely a "dining ettiquettes", azaz az étkezési szabályok betartása. Ez a téma már a múltban is felmerült, és még most is kissé megmosolyogtat... dining ettiquettes Indiában, ahol kézzel esznek, csámcsognak, böfögnek... jó, jó, ez az ő etikettjük, mi meg vendégek vagyunk náluk.
Igazából nem is az a bajuk, hogy csúnyán eszik (nem, ez inkább a mi bajunk), hanem, hogy szórakozt...
Little interruption: Megállt egy rendőr, vagy katona mellettem, és szerintem azt akarta, hogy kapcsoljam ki a laptopot, mert mindenki alszik a vonaton, és tök sötét van. Esküszöm nem értettem, hogy mit mond, úgyhogy feladta, írhatok tovább :-)
...szóval, szórakoztatja a többieket. Ezért, ha ő készen van, külön szokták ültetni. Ugyanez igaz az órákon is. Kissé túlbuzgó a kisasszony... mondjuk azért hajlamosak elfelejtkezni arról, hogy 1 évvel idősebb a többieknél, és nyilván halálra unja magát néha emiatt.
Újabb érthetetlen furcsaság,.. már a banánt is felvágva kell vinni... össze ne turmixoljam... esetleg egy cumisüvegbe beletöltsem? Jaaaaj, ki tudnak akasztani ezekkel a dolgokkal.
Bizonyítvány
A bizi felépítése ugyanolyan, mint az elmúlt 3 alkalommal volt. Elsőként a tantárgyakban való megfelelést értékelték, majd a magatartást, illetve pár mondatos szöveges értékelést is kaptunk, a harmadév történéseinek felsorolásán túl. E a kiváló, a G a jó és az F a gyenge.
Academics | Osztályzat | Tantárgyak |
Reading small sentences | E | Rövid mondatok olvasása |
Writing numbers | E | Számok írása |
Writing number names | E | Számok nevének leírása |
Clarity in pronunciation | E | Kiejtés tisztasága |
Spoken English | E | Szóbeli angol |
Number recognition (1-100) | E | Számok felismerése (1-100) |
Counting numbers (1-100) | E | Számolás (1-100) |
Hindi verbal | G | Szóbeli hindi |
Hindi alphabet recognition | G | Hindi betűfelismerés |
Malayalam alphabet Recognition | E | Malayalam betűfelismerés |
General Knowledge | G | Általános tudás |
Craft work (scissors, glue, folding) | E | Technika (olló, ragsztó, hajtogatás) |
Free hand drawing | E | Szabadkézi rajz |
Physical education | E | Testnevelés |
Yoga | E | Jóga |
Comportment | Osztályzat | Magatartás |
Relates comfortably with peers | G | Jól kijön a társaival |
Relates comfortably with teachers | E | Jól kijön a tanárokkal |
Doing tasks independently | E | Önálló munkavégzés |
Emotional maturity | G | Érzelmi érettség |
Listens, follows directions | G | Követi az utasításokat |
Has a positive attitude | G | Pozitív hozzáállás |
Respect the rights of others | G | Tiszteli mások jogait |
Dining Etiquettes | F | Étkezési szabályok |
Szöveges értékelés Aktív, okos, lelkes Rendkívül segítőkész és barátságos a többiekkel szemben Indulatainak kontrollálásán javítania kell Étkezés közbeni magatartásán változtatnia kell |
Csoportos szülői
Mindenkivel nagyon elégedettek az iskolában, sokat fejlődtek a gyerekek. Most ott tartanak, hogy 2-4 betűs szavakból álló mondatokat olvasnak fel egy kis mesekönyvből, amely másolatát mindenki megkapta. A lelkünkre kötötték, hogy a 2 hónapos szünetben gyakoroljunk, mert különben nehéz lesz az év eleje.
Beszélt az igazgatónő a következő évről. Hát, nagycsoportos legyen a talpán, aki ezt végigcsinálja... Rendesen teszteket iratnak velük, matekból, nyelvből, illetve a leadott tudásanyagból. Persze nem olyan rossz dolog ez, hiszen nem osztályzás végett íratják a teszteket, hanem hogy felkészítsék őket a már általános iskolákban is jellemző taposómalomra (amiben még mindig nem vagyok biztos, hogy szeretném, ha a gyerekem részt venne...). Végül is a kis pénteki show and tell prezentációk sem okoztak gondot a gyerekeknek, lehet, hogy ez a játékos tesztírás is jól sül el a végén.
Kiderült végre, hogy hová költözik az ovi... hál' Istennek 700 méterre a jelenlegi helyszíntől... nagy kő esett le a szívemről, mert így nem kell újra kutatni a megfelelő intézmény után.
Műsor
A műsor elején megint dalokat adtak elő a gyerekek a 3 tanult nyelven. Jó volt hallani azokat a kis énekeket, amiket Jojó hetek óta dudorászik, gyakorol otthon. Persze a műsor közben "szétültették" a mellette álló kisfiút és őt. Röhögtek és hülyéskedtek a kis huncutok.
A dalok után a kapott olvasókönyvből minden gyermek felolvasott 1-2 mondatot a szülők előtt. Ügyesek voltak ám.
Ezennel tehát vége a tanévnek. A fennmaradó időben az úgynevezett Annual Day-re fognak készülni a gyerekek, ami egy évzáró műsor lesz. Nagy szerencsénkre március 31-én délután kerül megrendezésre, mi meg április 1-én hajnal 5-kor repülünk haza. Ennek értelmében az eseményről a tudósítás már Magyarországról fog történni.
Jók legyetek!