Magyar család menni lakni India

Indiai Rúpia Árfolyam

Friss topikok

Olvasóink

Locations of visitors to this page

A Dohai Nemzetközi Repülőtér titkai

2012.06.09. 07:02 - Pere Viki

Címkék: utazás india repülő készülődés jármű

Láttátok a Terminál című filmet Tom Hanks-szel? Ha nem is olyan hosszú időt, mint ő, de 21 órát töltöttünk a katari főváros szépen fejlődő repülőterén. Volt időm körbejárni az egészet és egy csomó fotót is készítettem. A várakozásunkkal ellentétben remek élmény volt, még ha kicsit hosszú is.

IndiaPass: Doha Reptér Az a bizonyos 33-as kapu...

Érkezés a terminálra

A Dohába érkező gépet elhagyva felszálltunk a reptéri buszra. Már odafelé eldöntöttem, hogy le fogom mérni, hogy milyen hosszan utazunk ezen a buszon, de későn kapcsoltam, így csak a két megálló között eltelt 3 percet mértem. Előtte legalább eltelt 5 perc. A busznak ugyanis több megállója van. Ahogy írtam egy előző bejegyzésben színkódolva vannak az utasok aszerint, hogy Doha-e a végcél, első osztályon utaznak-e, továbbutaznak-e.

A földszint

A második megállónál így leszálltunk, mint továbbutazók. A bejárathoz közel lévő toalettet meglátogatva kezdjük magunkat közelebb érezni Indiához. Nem, nem azért, mert koszos lenne, hanem visszakaptuk az alvázmosó zuhanyt. Az arab világban (tudtommal) a legtökéletesebb a WC-ben a felszereltség, mivel papírt is és zuhanyt is használnak, amíg Indiában csak az utóbbi áll rendelkezésre a legtöbb helyen.

Dolgunk végeztével security check. Azért a 10 darabbal még itt is kicsit féltem, nehogy valaki belekössön, de persze senkit nem érdekelt.

Ugye a WC volt a legfontosabb létesítmény, ami jó, ha azonnal elérhető az utasok számára. A második volna a dohányzó. A dohai reptéren ebből 3 is található. Jó nagy helységek, de az elszívók nem igazán működnek jól. Mindenki tüzet kéreget, mert elvileg öngyújtót nem lehet a gépre felvinni, így már a terminálra sem behozni. A szerencsésebbje viszont meg tudja mégis tartani a tüzét. Nekünk 2 is volt, ejnye.

A tranzit földszintjén található még egy szép nagy (2200 négyzetméteres) duty free bolt és egy kávézó.

IndiaPass: Doha Reptér Scrable... Ennek a terméknek nem vagyunk célcsoportja :-)

IndiaPass: Doha Reptér Na ennek már annál inkább... 5 kg.

IndiaPass: Doha Reptér Dohai reptér parfüm. Tök jó a dizájn :-) A szekrény is az a repülős fajta.

Az emelet

Az első emeleten vannak a kapuk (6 kivételével) és az éttermek. Először egy gyorsétterem szerűhöz ér az ember... narancslé 7 dollár. Viszont készültünk Spáros kenyérrel, szalámival, sajttal, úgyhogy a vacsoránk egy jó piknik volt.

Próbáltunk valami térképet szerezni az információs pultnál. Az nem volt, de kiderült, hogy az úr a pultban trivandrumi. Jojóval váltottak is pár szót malayalamul. Egyébként a reptér alkalmazottainak nagy része indiai és ahogy hallottam őket beszélgetni, nem kizárt, hogy keralaiak.

Quiet zone

IndiaPass: Doha Reptér Forszírozott alvási testhelyzet.

Ezután a következő projekt az alvás volt. Repülőtér... a székek karfásak. Viszont észrevettük, hogy van egy elkerített rész, "quite" zone, ahol lehet (ingyen) pihenni. Sajnos a helyek limitáltak, de nem kellett sokat várni és kaptunk 2 alvószéket. Háááát nem valami kényelmes, ha az ember nem tud háton fekve (félig ülve) aludni, de még mindig jobb, mint a karfás szék. Jojót már alvó állapotban transzportáltuk az ideiglenes ágyába.

IndiaPass: Doha Reptér Hülye alvások minisztériuma.

Sajnos csak másnap reggel vettük észre, hogy van még két ilyen quite zone, ahol a miénkkel ellentétben nem ég a villany és nem a kifutópályára néz. De azért nem volt olyan rossz. Laci a földön aludt... szerintem ő járt a legjobban.

IndiaPass: Doha Reptér Hajnali reptér.

Hajnali fél 6 körül keltem, mert már világosodott. Készítettem egy csomó fényképet. Nagyon érdekes volt, ahogy a beguruló gépekre, mint kis élősködők cuppannak rá a különféle kiszolgáló járművek. Elképesztő, hogy micsoda forgalom van egész nap. Nemcsak a levegőben, hanem a földön is. Szívesen fotóztam a különféle furcsa járművet.

Fura járművek

Játszóház

IndiaPass: Doha Reptér Gyerekbirodalom

Reggel átsétáltunk az emelet túloldalára, ahol megleltük a játszóházat. Nagyon rendben van az a kis hely. Labirintus, csúszda, logikai játékok... Jojó az egész napot ott töltötte. Szerzett barátokat és ellenségeket egyaránt. Valami kissrác beleharapott a kezébe. Szép kis olvasztótégely volt a gyerekrész. Volt ott arab kislány, olyan 5-6 éves forma, aki már most fekete csuhába öltözködik, de volt amerikai kisgyerek is pórázon vezetve.

IndiaPass: Doha Reptér Játszik a gyermek

IndiaPass: Doha Reptér Buborék

IndiaPass: Doha Reptér 9 órán keresztül... :-)

IndiaPass: Doha Reptér Barátok

IndiaPass: Doha Reptér és ellenségek (harapásnyom).

Ingyen kaja

IndiaPass: Doha Reptér A titok

Ezen az oldalon található a Sterling, egy önkiszolgáló kinézetű étkezde. Jó nagy sor állt, gyanús volt. Hát itt derült fény a titokra, amit szintén nem szeretnek az ember orrára kötni. A budapesti Qatar irodás hölgy kérdezte, hogy jézusom, mit fogunk mi csinálni 21 órát a reptéren... mintha én tehetnék arról, hogy ilyen a csatlakozás. Ajánlgatják 39 USA dollárért/fő az Oryx lounge-ot, mondván, hogy ott van kaja, pia, zuhanyzó is és kényelmesebb az egész.

IndiaPass: Doha Reptér Sterling étterem

Azt valahogy nem említették, hogy a napszakhoz és a várakozási időhöz mérten ingyen étel jár az utasnak. Az étterem mellett asztalnál ül a burgundi ruhás illető és a beszállókártyánk átnézése után kiállítja számunkra az utalványt. Most néztem, hogy a reptér weboldalán azért megemlítik mindezt (Depending on the duration of a passenger's stay at DIA Transit area, transfer passenger's may be issued meal vouchers by the Transfer Desk)

IndiaPass: Doha Reptér Utalványszerzés. A turbános bácsi mindenhol ott volt :-)

IndiaPass: Doha Reptér Az utalványok

Reggelire sült krumplit, szamózát és egy ízes levélre hasonlító, csak csípős zöldséges töltelékkel töltött péksüteményt kaptunk (feljebb látható) és szabadon választható üdítőt. Ebédre négyféle feltétből lehetett választani. Volt csirkés, marhás, bárányos és babos étel. A marhásat kivéve mind indiai ihletésű volt. A köret basmati rizs. Vacsorára ugyanez.

IndiaPass: Doha Reptér Ebéd

IndiaPass: Doha Reptér Vacsi. Ez volt a bárány. Kérdeztem csíp-e... azt mondták kicsit... leégett a hajam is :-)

Imahely

IndiaPass: Doha Reptér WC és imahely

Arab terület lévén a reptérnek is gondolnia kell a muszlimok napi 5 kötelező imájára, így a terminálon több helyen is találhatók női és férfi imahelyek. Az egyik férfi imahelyre be is lehet nézni, mert jó nagy üvegfala van. Fotózni nem nagyon mertem, de aztán rájöttem, ha telefonnal teszem, az nem látszik annyira :-) Az egyik női ilyen imahely pedig a női WC-ből nyílik, de csak valami mosdóhelység látszik belőle.

IndiaPass: Doha Reptér Vajon mi történhet odabent?

IndiaPass: Doha Reptér Férfi imahely. Az egyetlen szőnyeges helység... ki is van írva, hogy no sleeping.

Fetrengés

Azért nem mondom, hogy nem örültem volna, ha kicsit rövidebb lett volna a várakozási idő, de tényleg jól elvoltunk. Senki nem piszkálja az embert, hogy ne fetrengjen a földön, ne lopja az áramot, és a WIFI is ingyenes.

IndiaPass: Doha Reptér A bázisom

Az egyetlen kiküszöbölhetetlen probléma a fáradtsággal kombinált hideg. Szintén jellemző az arabokra, hogy jól lehűtik légkondival a helységeket. Hiába volt rajtunk hosszú nadrág és kardigán, majd' megfagytunk. Persze kint 43 fok volt, de sehol nem mehet ki az ember a szabad levegőre - ezt a 43 fokot is interneten néztem vacogva. Néha a hatalmas ablakokhoz szorulva melegedtem. Ezzel szemben Jojó mezítláb rohangált a játszóházban. Rossz volt nézni. Még jó, hogy előrelátók voltunk és a gépről elhoztunk 3 plédet és párnát. Ezeket mostanában még leszállás előtt összeszedik, hogy kevesebbet lopjanak... mi nem is loptuk, közöltük, hogy kell és kész. Nem vitatkoztak :-)

A befutó

IndiaPass: Doha Reptér Fény az alagút végén

Valamikor fél négy körül végre kiírták a gépet a monitorokra, így kezdhettük közelebb érezni magunkat a végéhez. Valamikor talán 6 óra tájban a kapu számát is megtudtuk: 22. Jópofának találtam, hogy a járatinformációt általában 2 nyelven mondják be, attól függően, hogy mi az úti cél... az angol mellett így felismerni véltem a német, a hindi, az orosz nyelveket.

IndiaPass: Doha Reptér Szétjátszotta magát a végére.

New Doha International Airport

IndiaPass: Doha Reptér Welcome to Doha

Már évek óta átalakítások folynak Dohában. A jelenlegi terminálon is látszik, hogy melyik a régebbi és melyik az újabb rész. Viszont a tervek szerint 2012.12.12-én nyílik az új terminál a mostanitól 5 km-re. Állítólag a világ legnagyobb repterei közé kerül majd így a NDIA. A két kifutópálya közül a hosszabbik Nyugat-Ázsia leghosszabb kifutója lesz, és egyike a világ leghosszabbjainak.

Szóval már nem kell sokáig várni és remélhetőleg az igényesebb utas is elégedett lehet a katari stopoverrel. A nagy dicséretek közepette azért halkan jegyzem meg, hogy a denied boarding miatti panaszomra eddig egy választ kaptam, amelyben persze lepattintani próbálnak, de nem adom fel.

Legközelebb Dohából egészen Trivandrumig repülhettek velünk. Holnap pedig érkeznek az unokatesómék, úgyhogy a Facebookon leszünk aktívabbak :-) Addig is alább találtok még 2 fényképalbumot, amelyekben a terminálról, illetve a repcsikről találtok képeket.

Terminál

Repcsik... Inkább fanatikusoknak ajánlom ezt az albumot :-)

Jók legyetek!

Előző bejegyzés                                                                 Következő bejegyzés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.06.09. 07:28:31

Katarba kell vízum? Nem lehetett volna megoldani egy párórás városnézést Dohában?

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2012.06.09. 07:35:22

Kell bizony. És elvileg nem vagyunk rajta a Visa on Arrivalra jogosult országok között. A légitársaság adhat ingyen vízumot, ha előre szólsz, de csak szállással együtt adják, ami meg 120 dolcsi/fő. Köszönjük szépen. Nem túl jó marketing stratégia. Mert lehet, hogy a pár óra alatt megtetszett volna a város és legközelebb akarnánk maradni pár napot...

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.06.09. 08:40:44

@Pere Viki: Hát igen, így szomorú. Biztos sokan élnének egy rövid városnézéssel a reptérről, ha ennyire sok várakozó idejük van.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.06.09. 08:42:24

Amúgy, minden oké odakint? :) Mennyiben más érzés most visszamenni, szemben azzal, mint amikor tavaly kicuccoltatok? Mondhatni hazamentetek, nem?

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2012.06.09. 08:49:45

@Mdavid89: Igen, minden OK... a hűtőből kimászó kukacoktól eltekintve. Nem maradt idő a hűtő kiürítésére, ezért úgy gondoltuk, bekapcsolva marad... a landlord meg úgy gondolta (szerintem), hogy lebillenti a főkapcsolót. Én ilyet még nem láttam soha, de megküzdöttünk vele és újra használható a hűtő :-)

Tényleg hazajövés érzés volt, pedig őszintén szólva nem ezt vártam magamtól. Otthon eléggé ambivalens érzéseim voltak. Teljesen más volt most jönni, hogy már tudtuk, hogy mit hozzunk, mire lesz szükség, kezdődik az ovi... Szóval boldogság van. Nem beszélve az unokatesómék holnapi érkezéséről.

chinnu 2012.06.09. 11:21:06

Nekem kellett vennem vízumot, pedig ugyanannyi időt töltöttem Doha-ban,mint ti..
Egy szavam sem lehetett, a reptéren felvettek, vissza is vittek, napi többszöri svédasztalos étkezés..
A szálloda szuper (lehet kicsit merész is India előtt ilyet bevállalni, mert jobban kiérződik a kontraszt)
Párnák osztályozva keménység és töltet szerint, a fürdőszobában KÁD (!) és a wc mellett telefon..nah az vajon minek?
Ne sajnáljátok, mert Doha ugyan szép, de kicsit unalmas ;)